Els treballs i els dies va nàixer per mostrar el que fem a classe, les produccions dels alumnes que ja fa temps no estan escrites amb un llapis i un paper. Aviat vaig tirar mà del bloc per donar indicacions als alumnes i des d'abril ací certament s'ha convertit en un recurs central per conduir les tasques diàries, el treball en equip, el seu estudi i per comunicar-los algunes notes. Fins i tot s'ha planificat un treball que era impensable fa 6 mesos: que el propi alumnat dissenyara el seu bloc en grup i que el gestionarem des d'aquest. Però ha estat possible i avui estan finalitzats.
Durant tot el curs, el treball cooperatiu ha estat la metodologia que ha vertebrat varios dels projectes que hem presentat en aquest bloc i que enguany hem dut fins a les últimes conseqüències: el procés d'avaluació. I per què no? Si l'alumnat havia preparat una part important del tema estudiant en equip, compartint la feina i les responsabilitats, per què no avaluar-los en grup? I aquesta fou l'experiència. De nou vaig jugar amb el factor sorpresa, havia de garantir-se que tothom preparara correctament i individual els continguts del tema. El dia assenyalat dedicarem la meitat del temps a fer el control en grup i la resta fou una tasca individual. Aquest és el testimoni i, no sols d'una experiència singular, sinó també d'una de les activitats escolars que ocupen i disgusten més als estudiants i als mestres, però que habitualment jau invisible als web i blocs educatius: els exàmens. Un tabú? No hi ha res del qual parlar? Potser un dia comence a fer-ho.
Durant tot el curs, el treball cooperatiu ha estat la metodologia que ha vertebrat varios dels projectes que hem presentat en aquest bloc i que enguany hem dut fins a les últimes conseqüències: el procés d'avaluació. I per què no? Si l'alumnat havia preparat una part important del tema estudiant en equip, compartint la feina i les responsabilitats, per què no avaluar-los en grup? I aquesta fou l'experiència. De nou vaig jugar amb el factor sorpresa, havia de garantir-se que tothom preparara correctament i individual els continguts del tema. El dia assenyalat dedicarem la meitat del temps a fer el control en grup i la resta fou una tasca individual. Aquest és el testimoni i, no sols d'una experiència singular, sinó també d'una de les activitats escolars que ocupen i disgusten més als estudiants i als mestres, però que habitualment jau invisible als web i blocs educatius: els exàmens. Un tabú? No hi ha res del qual parlar? Potser un dia comence a fer-ho.
Publica un comentari a l'entrada