Ja estem a un mes del final del curs i a hores d'ara ja cal tenir la lectura prou avançada i haver creat el bloc. Comença a ser hora de tenir orientacions més concretes sobre com ha de fer-se aquest treball, en què consisteix.
Recordeu-vos de facilitar-me la vostra adreça del bloc.
L'estructura del treball és la mateixa per a tots, però cadascú ha elegit un llibre d'acord als seus interessos, disponibilitat, etc. Podeu consultar el document-base aquí.
Orientacions sobre la lectura i anàlisi:
1. Cal elaborar escrits personals fins i tot respecte de la biografia i el resum de l'obra. Res que no siga original tindrà massa valor en la xarxa (ni per a l'avaluació) i, a més a més, cal indicar l'autoria o localització de les fonts que hi utilitzeu. En alguns casos es poden cometre delictes contra la propietat intel.lectual i vos retiraran la informació.
2. Per a la part crítica, cal consultar el segon volum del llibre de text de Filosofia i Ciutadania de Diálogo, a l'hora de situar-se al tema. El pensament d'alguns filòsofs podran enriquir el vostre comentari: vos permetran comparar, interpretar, o fins i tot donar eines per criticar. Obviament el llibre és un punt de partida, però es poden utilitzar informacions complementàries en pàgines com:
- Webdianoia
- Cibernous
- Bipedos implumes buscan lógos
- Filosofia a través dels textos
- Filópolis
- El buho esquivo
- Area de Filosofia del Ministeri d'Educació.
Per trobar recursos addicionals en forma d'imatges, vídeos, etc., una pàgina essencial éss FILOTIC , però també es poden fer recerques en youtube. Convé obrir-se un compte i guardar en favorits els vídeos que vos puguen interessar per poder des d'allí copiar la URL al vostre bloc. .
¿Per a què fer servir els documents audiovisuals al bloc?
1. Per ampliar un aspecte interessant de la vida i l'obra del pensador.
2- Per donar dinamisme, un aspecte més visual al vostre bloc, tant a la part del resum del contingut, com a la part crítica. Permetran actualitzar les idees del pensador, mostrar les vostres crítiques o casos concrets del que vosaltres manifesteu en oposició o a favor de l'autor.
Vos serà útil consultar un tutorial sobre els blocs en blogger. Quina és la seua estructura, les seues ferramentes bàsiques i com utilitzar-les. Aquestes presentacions de L. Barroso i d'un usuari de Slideshare de Costa Rica vos ajudaran.
.
Aquestos són exemples de blocs de filosofia fets per alumnes, que vos poden ajudar a visualitzar el que heu de fer. Un és un treball sobre corrents ètiques en grup, l'altre és l'exemple d'un bloc que reflecteix el treball diari de l'alumna.
http://entrenubesx.blogspot.com
http://martalvarez.blogspot.com/
A la feina tothom! Sé que és un treball laboriós, però confie en que vos va pagar la pena l'esforç (i a mi també). Sabeu que em podeu fer qualsevol consulta i vos ajudaré al que sàpiga i al que no, averiguaré amb vosaltres.
Ací anirem afegint els vostres blocs organitzant-los per lectures:
- ¡Tan iguales, tan diferentes! de Vicente Vilana: Isis Cervera, Lucia De la Natividad, Maria Pérez, Cristina Rosaleny, Elena Sánchez, Raul Gómez, Borja Cuallado, Pau Sendín, Marian Garcia.
- ¿Somos dignos de ser libres? d'Ana Estupiña: Josep De Haro, Lluís Romero, Pau Sendín, Víctor Suberviola, Silvia Hervás,Patricia Payá, David Solano, Edu Betes, David Llàcer, Borja García, Carolina, Sandra R., Lara Durbá, Héctor Martí, Ines Belda, Manel Granell, Mari Carmen Sánchez, Patricia Salgado, Mireia Lafuente, Borja Soria.
- Humanos, ¿una familia bien avenida? Ruben Busquiel
- ¡Cómo nos venden la moto! de Chomsky y Ramonet: Rafa Verdeguer i Borja Ricart, Juanma García i Christian Guillem, Belen Ramón i Mariajo Tella; Alvaro i Castillo; Carles Moreno i Rafa Espada; Ruben Nieto i Toni Garañena; Irene i Albert Antolí; Adrià i Héctor, Oscar Ferrer, Ferran i Allepuz, Diana i Marta.
- Vacas, cerdos, guerras y brujas de M. Harris: Irene, Paula i Ester, Lara Guerrero i Irene Monzó, Eva Aguilera i Gilda Oyono, Sandra Rey i Raquel Barbero, Rebeca Costa, Aina Jordá i Alejandra Catena; Ibles Olcina, Alex Benlloch, Victor Villaescusa; Edgar García, Unzué i Núria; Lisanca Galindo, Cristina Albiach i Ana Sánchez, Andreu, Juan i Adrià.
- El mico destronat de F. Gisbert: Alba i Sara Peris
- El miedo a la libertad d'Erich Fromm: Alicia Cervera, Andrea Cubillos, Tamara Villena, Blanca Escorihuela; Alberto Aguilar, Ximo Manzano, Miquel i Joan Garcia;
ULL! Encara falten alumnes de 1A i 1B!!
Recordeu-vos de facilitar-me la vostra adreça del bloc.
L'estructura del treball és la mateixa per a tots, però cadascú ha elegit un llibre d'acord als seus interessos, disponibilitat, etc. Podeu consultar el document-base aquí.
Orientacions sobre la lectura i anàlisi:
1. Cal elaborar escrits personals fins i tot respecte de la biografia i el resum de l'obra. Res que no siga original tindrà massa valor en la xarxa (ni per a l'avaluació) i, a més a més, cal indicar l'autoria o localització de les fonts que hi utilitzeu. En alguns casos es poden cometre delictes contra la propietat intel.lectual i vos retiraran la informació.
2. Per a la part crítica, cal consultar el segon volum del llibre de text de Filosofia i Ciutadania de Diálogo, a l'hora de situar-se al tema. El pensament d'alguns filòsofs podran enriquir el vostre comentari: vos permetran comparar, interpretar, o fins i tot donar eines per criticar. Obviament el llibre és un punt de partida, però es poden utilitzar informacions complementàries en pàgines com:
- Webdianoia
- Cibernous
- Bipedos implumes buscan lógos
- Filosofia a través dels textos
- Filópolis
- El buho esquivo
- Area de Filosofia del Ministeri d'Educació.
Per trobar recursos addicionals en forma d'imatges, vídeos, etc., una pàgina essencial éss FILOTIC , però també es poden fer recerques en youtube. Convé obrir-se un compte i guardar en favorits els vídeos que vos puguen interessar per poder des d'allí copiar la URL al vostre bloc. .
¿Per a què fer servir els documents audiovisuals al bloc?
1. Per ampliar un aspecte interessant de la vida i l'obra del pensador.
2- Per donar dinamisme, un aspecte més visual al vostre bloc, tant a la part del resum del contingut, com a la part crítica. Permetran actualitzar les idees del pensador, mostrar les vostres crítiques o casos concrets del que vosaltres manifesteu en oposició o a favor de l'autor.
Vos serà útil consultar un tutorial sobre els blocs en blogger. Quina és la seua estructura, les seues ferramentes bàsiques i com utilitzar-les. Aquestes presentacions de L. Barroso i d'un usuari de Slideshare de Costa Rica vos ajudaran.
.
Aquestos són exemples de blocs de filosofia fets per alumnes, que vos poden ajudar a visualitzar el que heu de fer. Un és un treball sobre corrents ètiques en grup, l'altre és l'exemple d'un bloc que reflecteix el treball diari de l'alumna.
http://entrenubesx.blogspot.com
http://martalvarez.blogspot.com/
A la feina tothom! Sé que és un treball laboriós, però confie en que vos va pagar la pena l'esforç (i a mi també). Sabeu que em podeu fer qualsevol consulta i vos ajudaré al que sàpiga i al que no, averiguaré amb vosaltres.
Ací anirem afegint els vostres blocs organitzant-los per lectures:
- ¡Tan iguales, tan diferentes! de Vicente Vilana: Isis Cervera, Lucia De la Natividad, Maria Pérez, Cristina Rosaleny, Elena Sánchez, Raul Gómez, Borja Cuallado, Pau Sendín, Marian Garcia.
- ¿Somos dignos de ser libres? d'Ana Estupiña: Josep De Haro, Lluís Romero, Pau Sendín, Víctor Suberviola, Silvia Hervás,Patricia Payá, David Solano, Edu Betes, David Llàcer, Borja García, Carolina, Sandra R., Lara Durbá, Héctor Martí, Ines Belda, Manel Granell, Mari Carmen Sánchez, Patricia Salgado, Mireia Lafuente, Borja Soria.
- Humanos, ¿una familia bien avenida? Ruben Busquiel
- ¡Cómo nos venden la moto! de Chomsky y Ramonet: Rafa Verdeguer i Borja Ricart, Juanma García i Christian Guillem, Belen Ramón i Mariajo Tella; Alvaro i Castillo; Carles Moreno i Rafa Espada; Ruben Nieto i Toni Garañena; Irene i Albert Antolí; Adrià i Héctor, Oscar Ferrer, Ferran i Allepuz, Diana i Marta.
- Vacas, cerdos, guerras y brujas de M. Harris: Irene, Paula i Ester, Lara Guerrero i Irene Monzó, Eva Aguilera i Gilda Oyono, Sandra Rey i Raquel Barbero, Rebeca Costa, Aina Jordá i Alejandra Catena; Ibles Olcina, Alex Benlloch, Victor Villaescusa; Edgar García, Unzué i Núria; Lisanca Galindo, Cristina Albiach i Ana Sánchez, Andreu, Juan i Adrià.
- El mico destronat de F. Gisbert: Alba i Sara Peris
- El miedo a la libertad d'Erich Fromm: Alicia Cervera, Andrea Cubillos, Tamara Villena, Blanca Escorihuela; Alberto Aguilar, Ximo Manzano, Miquel i Joan Garcia;
ULL! Encara falten alumnes de 1A i 1B!!
ANA que el meu bloc es aqest.. q es am doble "i" i no podras vore'l
http://micasaestaaquii.blogspot.com/
OK. La propera vegada vos identifiqueu, xics.
Es clar! perdona ;)!
Alvaro i Castillo