Ana Estela i Gallach

L'any 2009 es celebra el 150 aniversari de la publicació de "L'origen de les espècies" i també el 200 aniversari del naixement del seu creador, Charles Darwin. Qualsevol excusa és bona per acostar-se a un dels grans pensadors de la història: l'home que va revolucionar les ciències naturals i que es guanyà en vida la maledicència i les burles de la gran majoria de la societat del XIX. Dir que les espècies canvien, que no han estat creades per Déu, que les seues modificacions s'expliquen exclusivament per la selecció natural, sense intervenció divina i sobre tot, que els humans som una espècie més, sotmesos com la resta als mecanismes naturals d'adaptació al medi i de selecció, fou una bomba de rellotgeria en la societat europea, que encara hi era prenyada d'una concepció cristiana del món i de la vida humana. Però, el temps dona la raó a Darwin i als que investiguen prenent com a marc teòric aquestes idees, per desenvolupar-les, ampliar-les, aprofundir als mecanismes profunds de la vida. No obstant això i desprès d'un segle i mig, els sectors més conservadors i reaccionaris neguen les evidències, no accepten que ja és hora de canviar la nostra concepció de la vida i del nostre paper en ella. Per la vigència de la polèmica, per la importància i repercussió en la formació dels adolescents i en homenatge a Darwin, he seleccionat per al primer trimestre l'assaig UN MICO DESTRONAT de Toni Gisbert, publicat a Edicions del Bullent.

Per poder facilitar-vos el treball i la preparació del control que tindrà lloc immediatament desprès del pont del Pilar, heu de fer atenció a dos documents: la guia de lectura i el model de control.






Per treballar l'assaig, cal fer una lectura comprensiva de cada capítol complet.
- Recerca de vocabulari, si es cau.
- Subratllar conceptes bàsics
- Anotar idees principals al marge durant la lectura per facilitar l'esquematització
- Fer un esquema del contingut diferenciant idees principals i secundàries

Posteriorment, cal fer l'estudi dels esquemes tot i consultant la lectura i el model del control que vos indicarà quins són els procediments complementaris que he de tenir en compte. I sobre tot i el més important:


NO HO DEIXEU PER AL FINAL !!
UNA LECTURA RÀPIDA NO SERVEIX
PER COMPRENDRE UN ASSAIG I
MENYS PER ESTUDIAR CRÍTICAMENT
EL SEU CONTINGUT


Etiquetes de comentaris: , , edit post
Reaccions:  
0 Responses

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails

Vinyetes filosòfiques

Blocs alumnes 08-09

Blocs alumnes 09-10

Blocs 1A

Blocs 1B

Blocs 1 C

G0: Anglès

G1: BT i CCSS

G2: Salut i CCSS