Ana Estela i Gallach
Els mapes mentals són un procediment molt interessant per ensenyar a l'alumnat a abstraure i organitzar els conceptes fonamentals d'un tema o d'un contingut complex. Tenir una visió global dels continguts estudiats resulta fonamental per a l'aprenentatge o d'altra manera resulta complicat aplicar aquests conceptes i generar autèntic coneixement amb el qual ser capaç d'analitzar un problema, exposar-lo i/o argumentar, competències imprescindibles en l'àrea de Filosofia.

Hi ha moltes ferramentes i ja hem experimentat amb MINDOMO en vàries ocasions, fins i tot construint un únic mapa mental de manera cooperativa amb tot l'alumnat d'un grup de 2n de Batxillerat en la matèria Història de la Filosofia. L'experiència va ser molt enriquidora per a tots i totes però no exempta d'algunes dificultats, doncs cal ser un poc expert i tenir cura o el risc d'afectar amb les nostres maniobres el treball d'altres és gran.  El professorat ha d'estar un poc a l'aguait del producte final en tot moment, vigilant per desfer, avisar de o millorar les malifetes de l'alumnat inexpert, però crec que paga la pena. Cliqueu a l'icona i trobareu algunes experiències. Vosaltres en tragueu les conclusions.

Ara anem a experimentar amb una altra ferramenta més senzilla i igualment poderosa: POPPLET. En aquesta ocasió, he dissenyat un mapa mental sobre LA MORALITAT  com a síntesi de la primera part del tema Els fonaments de la moralitat i l'alumnat en grup haurà de reomplir-lo. He deixat algunes pistes ... Qui s'atreveix a continuar?
Vos el deixe ací per als més valents i valentes!! 

Bye, bye!!


0 Responses

Publica un comentari a l'entrada